ponedeljek, 9. september 2013

Sem Petra in sem vegetarijanka.


Vsake toliko kliknem na blog Veganske iniciative. Pa ne zato, ker bi bila veganka. Niti ne zato, ker sem vegetarijanka. Preprosto zato, ker mi ni vseeno za živali, ker mi ni vseeno za okolje in ker mi ni vseeno za prihodnost vseh nas, ljudi in živali. 
Glede na nekatere pretekle objave, ste verjetno že ugotovili, da imam izredno rada živali, jih spoštujem in menim, da imajo prav tako kot mi pravico do življenja in jih iz tega razloga ne jem. 

Že kot majhni punčki mi meso ni dišalo in kljub nekaterim poskusom staršev, da bi le pojedla kakšen zrezek ali kaj podobnega, jim le to ni uspelo. Hvalabogu imam razumevajoče starše in so mojo odločitev, da ne bom jedla mesa sprejeli in spoštovali. Priznam, da sem do zgodnjih najstniških let občasno, ampak res občasno pojedla kakšen košček šunke (na pici), pršuta ali kakšen čevapčič (na pikniku). Sedaj pa že približno 15 let nisem pojedla ničesar kar ima glavo. Tak odgovor namreč podam vsakemu, ki izve da sem vegetarijanka, saj največkrat sledi vprašanje: "A ribe pa ješ?" V izogib takim in podobnim vprašanjem, ki verjemite skoraj vedno sledijo, najraje odgovorim tako. In veste katero vprašanje skoraj vedno sledi, ampak res skoraj vedno? Nadvse zoprno in do konca zlajnano vprašanje: "Ja kaj pa potem ješ?" Ob tem vprašanju se mi vse dlake postavijo pokonci. Dobesedno. Upam si trditi, da ga ni bolj zoprnega vprašanja za nas vegetarijance in vegane. Naj povem ... Hrane, ki izključuje dele telesa živega čutečega bitja, je ogromno. Živimo v svetu, ki nam nudi vegetarijanske in veganske hrane v izobilju. Imamo svobodno izbiro in iz spoštovanja in sočutja se lahko odrečemo ubijanju živali. Ni potrebno, da ostanemo lovci in nabiralci kot na začetku, saj se razvijamo dalje, še posebno moralno in etično. Živali ne morejo protestirati in nimajo izbire, jaz pa jo imam.

Namen objave ni, da vas prepričam, da postanete vegetarijanci ali vegani. Niti vas ne želim obsojati, če jeste meso. Objava bo dosegla namen, če boste pričeli razmišljati o tem kaj jeste. Z ozaveščanjem in izobraževanjem o tej temi  si odpirate oči in dušo. Sama si trenutno odpiram oči glede mlečne industrije ...

To objavo bi lahko pisala in pisala, saj je še ogromno tem, ki si zaslužijo objavo (mlečna industrija, testiranje na živalih v kozmetične in farmacevtske namene, preprodaja živali, lovstvo, ...). 

Če zaključim ... Vesela in hvaležna bom za vsakega, ki se bo odločil zmanjšati porabo meso in za vsakega, ki me ne bo več spraševal kaj jem, če ne jem mesa. :)



O tej temi sem že pisala:


Nekatere izmed objav na strani Veganske iniciative:

3 komentarji:

  1. Vsaka cast, da si napisala kar si! Iskreno in brez olepsav! Ves da imas vso mojo podporo...in ves da razmisljan vec o tem kaj jem tudi zaradi tebe*

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz te pa z ocvirki pitam. :(
    Respect! Jaz bi tudi, zaradi živali.
    Se trudim, da bi bile količine čim manjše.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ko si rekla, da ne ješ nič kar ima glavo in si omenila zlajnano vprašanje, sem najprej pomislila, da te sprašujejo, če solato pa ješ (ker ima tudi glavo) :))
    Ja vem, tudi jaz že nekaj let ne jem mesa in tudi mene sprašujejo iste bedarije. Pa da je treba raznovrstno jest! Pa da meso rabimo. Moj odg.jim je, da vsak dan meso pa krompir res ni raznovrstna prehrana in da ne rabimo mesa, pač pa gradnike, ki jih ima, ki pa jih lahko najdemo tudi drugje. In da mesa RES ne RABIMO jest. Če so po tem odg.še pripravljeni na debato, jim pa lahko pojasnim še kaj drugega ;)

    OdgovoriIzbriši

Nov komentar? Juhuhu! Hvala! :)