torek, 26. februar 2013

Sladkor? Ne, hvala.

Tak je moj odgovor na vprašanje, ko mi nekdo ponudi nekaj sladkega ali samo sladkor za v kavo. In to traja (že) 13 dni. Razlog? Post. Ali natančneje 40 (!) dnevni post.
Preden karkoli nadaljujem, morate nekaj vedeti, da sem izredno sladkosnedna punca. Pa ne samo na tak način, da rada pojem kakšen košček čokolade ali košček dobrega peciva. Ne. Jaz imam rada sladkor v velikih količinah. Ko si jaz privoščim čokolado, tukaj ne gre le za košček, največkrat ta košček pomeni nekaj vrstic. In nikoli ne ostane samo pri enem piškotu zraven kavice. Tega (žal) ne poznam. Da o sladoledu sploh ne govorim. Ena lučka, dve lučki, ...

Ko sem bila mlajša, mi je brat vedno, ko sem si zaželela nekaj sladkega in si s tem seveda tudi postregla, cinično dejal: "A ne bi povrhu dodala še nekaj smetane ali potresla s kakavom?"
Ja, o taki sladkosnedki govorimo. :) In jaz, da se sladkorju odpovem za 40 dni?! To je dosežek, ki mu ni para.

Sladkor, ki je pravzaprav škodljiv in vir praznih kalorij, nadomestim z naravnimi sladili, predvsem z javorjevim sirupom in medom. Javorjev sirup je najboljši dokaz narave, da sladkor ni nujno greh. Proizvajajo ga iz soka javorjevih dreves. Sirup vsebuje približno 64% sladkorja, večinoma saharozo in je vir številnih mineralov (kalcij, kalij, mangan, cink, magnezij, ...) in vitaminov B kompleksa. Baje se ga uporablja med postom, saj čisti organizem. Pa še kako res je. :)

Poteka 13 dan moje bitke. Zaenkrat (trkam na les) poteka dobro in so zmage na moji strani. Premagali me nista niti Nodijeva čokoladno-sadna torta niti sladoledna torta, ki sta dobesedno vpili pojej me. Nodi je bil še posebej vztrajen. A sem se vzdržala in svoje brbončice zadovoljila s kosom kruha. Bolje kot nič. :)

Lansko leto smo skupaj s puncami zmagale isto bitko. In ne dvomim, da jo bomo letos tudi. Z močno voljo in željo, se vse da. Tudi zmagati proti sladkorju.



Ne potrebujem sladkorja, imam dovolj sladko življenje. :)


Priznanje: Post varam s kečapom. Brez tega si pice žal ne znam predstavljati. To je pa tudi vse. Častna! :)

13 komentarjev:

  1. O Katarina, to pa je kompliment. :)

    Če lahko jaz, lahko vsak! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pohvalno! Js sm se letos prepozno zavedla, da smo že v postnem času, zato me ta izziv čaka naslednje leto :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Javorjev sirup je zakon.
    Super okusen in še super nasiten zraven. Jaz ga obožujem. :)

    Bravo, smo že na eni tretjini. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jp, javorjev sirup je res njamii! Pa še zdrav je! :)

      Še mal, še čist mal ... pa bomo na polovici! :)

      Izbriši
  4. Super si! Držim pesti zate, čeprav sploh ne dvomim, da ti bo uspelo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvalaa! Bomo zmogli? Bomo ja! :)

      P.s.: Sam pesti pa še zmeraj držte! Just in case! :)

      Izbriši
  5. Petra, dobra si :). Me mika, da bi se tudi jaz lotila podobnega (beri:enakega) izziva...:). Hm...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! :) Saj kar gre ... Z občasnimi krizami. :)

      Poskusi! Jst te podpiram! :)

      Izbriši
  6. Jaz sem ta mesec na paleo prehrani in najbolj sem se bala pomanjkanja sladkorja.
    Ma, mi gre brez problema.
    Sva si pa z možem naredila eno lepo nagradico za pridnost:
    http://www.kulinarika.net/recepti/16802/sladice/cokoladna-torta-presna-veganska-/
    ODLIČNA torta brez sladkorja, moke, jajc...niti peči je ni treba.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično, bravo! :) Tudi jaz sem se bala, da bo hujše, ampak kr gre. :)
      Sem si pa pripravla že večkrat prav podobno (skoraj isto) tortico: http://www.presno.si/sladice/cokoslastna-pita. Za prste obliznit! :)

      Izbriši
  7. uuu, superca je tudi ta... bomo poskusli, bomo :-)

    OdgovoriIzbriši

Nov komentar? Juhuhu! Hvala! :)